HELP FIRST 

 

Sunt genul de persoană care caută mereu să afle cum se poate îmbunătăți. Am citit sute de cărți de self-help, mii de articole și m-am uitat la nu-știu-câte filmulețe pe youtube.

90% din aceste informații nu mi-au rămas în cap, pentru că e prea multă informație inutilă. Că autor, îmi imaginez că pornești de la o idee simplă, dar trebuie să umpli o carte de 300 de pagini ca să o poți vinde către un publisher. Dar informația aceea de baza din fiecare carte mi-a rămas undeva îndosariată în cap. 

Dacă ar fi să aleg o singură idee din toate acestea, cea care a avut cel mai mare impact în viața mea profesională și personală, este ideea de Help First, pe care am preluat-o de la Chris Cooper, fondatorul Two Brain (cartea se poate comanda de aici)

Este o idee atât de simplă pe cât este de eficientă și de naturală:

Caută mereu să-i ajuți pe oameni să fie fericiți.

De ce funcționează? 

Pentru că atunci când oferi, vei primi înapoi, deseori chiar mai mult decât ai dat. 

Când oferi, îi faci ziua mai bună acelei persoane. Și îți va fi recunoscătoare! Este natură umană, că atunci când primim, să ne dorim să răsplătim acel cadou.

Mantra mea este: cum pot să te ajut să-ți atingi obiectivele/scopul?

Aplicând această întrebare la toate interacțiunile, cu angajați, colaboratori, clienți, furnizori, realizez că viziunea mea personală este să fiu catalistul unei schimbări pozitive în viețile oamenilor cu care mă întâlnesc zi-de-zi. 

Handshake

Exemplu: angajez un electrician să-mi facă o lucrare. 

În mod normal aș privi colaborarea ca pe o tranzacție simplă: electricianul vine să mă servească, să-mi rezolve problema  => să mă facă fericit => pentru asta eu îl plătesc => eu la rându-mi îl fac fericit.

Aplicând mantra “help first”, lucrurile se schimbă un pic: 

  1. din start sunt un colaborator exemplar pentru el: punctual, serios, plăcut
  2. abia apoi vedem cum mă poate ajută și el pe mine

 

Un alt exemplu: vânzarea către clienți.

Indiferent că vânzarea este către un individ sau către mai mulți, mă gândesc mereu cum pot fi de folos. În acest scop încerc să identific nevoia potențialului meu client. Dacă îl cunosc în persoană, e mai simplu: îl întreb! După ce îmi spune, deja încep să-l ajut. Chiar dacă încă nu mă plătește, eu deja livrez informații și sfaturi cât mai valoroase.

Simplul fapt că deja lucrez în interesul lui îi dovedește că sunt implicat în succesul său, și că nevoile și problemele sale sunt importante pentru mine.

Costurile și banii sunt ultimul lucru la care mă gândesc. Acestea vin ca un beneficiu adăugat, un side-effect. Că și la antrenamente fizice, scopul nu este să am pătrățele, dar pentru că mă antrenez zilnic foarte intens și cât mai variat, pătrățelele vin la pachet.

În opinia mea, cheia succesului este să devii expert în a-i ajuta pe oamenii din jurul tău, primul, înainte de a te aștepta ca ei să te ajute pe tine. Motivul: e în natura umană ca acei oameni să te ajute înapoi, deseori mult mai mult decât te-ai aștepta. 

Dacă faci parte dintr-o echipă, și aplici mentalitatea “Help First” cu membrii acesteia, vor deveni din ce în ce mai autonomi, vor capătă încredere și vor începe să preia inițiativă.

Unii din ei vor avea înclinații naturale de lideri, iar acest talent poate fi crescut, astfel încât aceștia să preia rolul de lider și să înceapă să ajute la rândul lor alți oameni. Se crează un efect multiplicator. Aici este magia, și recompensă cea mai mare pe care o primești atunci când ajuți: creezi lideri, și aceștia ajută apoi alți oameni la rândul lor.

Help First se poate aplica cu membrii familiei, cu copiii, cu prietenii, cu șeful sau cu colegii de muncă. Toată lumea va aprecia că cineva vrea să-i ajute într-un mod altruist și sincer.

Dacă acest articol ți-a plăcut, înscrie-te pentru o discuție gratuită la noi la sală. Abia așteptăm să aflăm despre tine și să găsim cel mai bun mod de a te ajuta să îți atingi obiectivele.

 

Facebook
Twitter
LinkedIn